2008年1月2日 星期三

GIMP ── 免費但功能強大的後製軟件

Olive 又公幹,係時候講下電腦攝影之類的東西,上次講做寵物身份証用PhotoCap,不過用來做底的那張身份証還要要執走D相同個人資料先可以用,依個時候就要用功能強大D的軟件先得﹝PhotoCap都可以,不過不太方便。﹞

想到要把數碼相片後製,大家會想起Photoshop (PS)吧,不過,PS不是免費的,而且索價不菲,不如退而求其次,找些免費的軟件代替,有一個完全免費,且屬Open Source源程式碼公開的軟件,叫做GIMP,功能差不多追得上PS,大家不妨留意一下。

要下載GIMP,可以到他們的網頁: GIMP window下載網頁

安裝GIMP比較煩,要詳細依照網頁介紹下載和安裝,完成後不用註冊可以立即使用。

開啟GIMP後,電腦會多了兩個windows,左面的是一個常用工具的視窗,右面是圖層通道等視窗↓

按左面視窗的file可以開啟已存的相片↓

選擇檔案的形式跟傳統window的UI有所不同,但不難習慣:↓

GIMP相當專業,對相片的color space也有照顧到,若你也遇到跟我同樣的問題,選擇convert或不convert都可以,一般來說,sRGB是通用的color space,可以convert也無妨。↓

開了相片後,會多了一個相片的主視窗。↓

試一下把相片做成灰調的效果,這不難,在Image下的Mode就有Grayscale可以選擇,一下子就成了灰調,只是操作較慢,看著電腦畫面慢慢的變。↓

不過全張相片變為灰調沒什麼好看,不如把背景變成灰調,但人和狗都保留原有色彩。這麼一來,把剛才做過的回復過來,方法跟PS完全一樣,在右面圖層的視窗有一個是History的活頁,在Convert Image in Grayscale步驟上click一下,代表回復到這一步。↓

這樣,又回復到原來未改變的相片了,我們在右視窗圖層Layers活頁上click一下,回復顯示圖層資料。圖層資料下面有六個按鍵,第四個是複製圖層,我們把原有相片Background圖層複製多一個出來,以便修改時不會改動原有的相片。↓

這樣便多了一個Background copy的圖層。↓

將這個圖層的類色去掉,這次用Hue-Saturation的控制,在主圖的視窗上Colors選Hue-Saturation...↓

在彈出的視窗中把Saturation調為-100,將所有顏色除去。↓

相片變為全灰調,跟之前的效果一樣,不過這次其實有兩張相片,在上面的一張我們變為灰調,由於蓋著下面全彩色的那張,所以只能看到灰調,回到Layers活頁資料視窗中,把Background copy的名字改為gray,方便記憶,方法是在Background copy上double click,再按入所需的名字。

現在是重頭戲了,如何把原先有色彩的地方露出來呢?方法是把gray圖層加上一個layer mask,layer mask上塗上白色的地方,gray圖層的相應部份不透明,底層資料不會露出來,若在那裡塗上黑色,則會變為透明,露出底層,若果是要半透明,可以塗上灰色。這其實是一般所謂mask遮罩的觀念,只是這個遮罩只作用在一個圖層而已。↓

所以,接下來問你要怎樣設定開始時的mask,你會知道如何作出決定了,我取了第一個選擇,由於開始時整個遮罩是白色的,所以開始時gray圖層完全不透明,相當於沒有任何不同。↓

是時候改動圖層遮罩了,在左面的視窗選用畫筆工具,顏色選黑色,筆形選一個稍大外圍鬆邊的筆咀。↓

在gray圖層的layer mask要露出原色彩的位置上塗上黑色﹝不會看到黑色的,但塗過的地方原色彩會露出來﹞,塗出了範圍也不用怕,可以改用白色塗上修改即可。↓

大概塗好後,可以轉為只看layer mask以便了解塗上的黑色是否均勻,方法是在gray圖層上右click,可以看到選單,按show layer mask即可。↓

按後主視窗只會展出layer mask,由於是跟人及狗形塗上黑色,但因筆咀是鬆邊,所以會出現一些灰色的部份,可以繼續在show layer mask 的情況下塗好這個layer mask。↓

要抺去多塗的部份,取消show layer mask,改用白色,用較細及實邊的筆咀,把多餘的部份塗去。↓


這時大概可以有以下的結果,感覺上全灰色的背景雖然可以突出主體,但又過份突出,最好能取回小量背景的色彩。↓


↓如下圖更好了。

由於我們仍保有原有的圖層,即Background圖層,所以也十分簡單,只要把gray圖層的不透明度Opacity由100%減少即可,例如,opacity改為66%↓

若果滿意的話,就可以結束工作,當然要存檔,但若存為jpg檔時,有些東西如圖層和圖層遮罩是不能存在jpg檔內的↓

所以,最好先存一個GIMP類形的檔或PS的檔,以便將來加工;做好了這個步驟,再存一個jpg檔。在存jpg檔時,要先將圖層結合為只有一個。可以在主視窗的Layer中選Merge Down。↓

再存一次為JPG檔,可能仍有問題,因為我們會有一些透明的空間之類的東西是JPG檔沒有的,不過問題不大,GIMP會處理的。↓

之後再選一些JPG的選項

最後,我因存了一個PS的圖檔,所以在PS中開來看看,發覺在GIMP中設立的圖層和圖層遮罩仍在,即可以改到PS中後製,這真是一個十分方便可以互換的設計。↓

12 則留言:

  1. 點解你老公要公幹呢????? [版主回覆01/04/2008 14:09:00]係我要工幹唔係我老公要工幹呀....

    回覆刪除
  2. >點解你老公要公幹呢????? 要問下豬豬仔仔! 你老公多啲去工幹, 我地多啲電腦堂上 [版主回覆01/04/2008 14:08:00]原來你關心電腦多過關心仔仔豬豬同小貓三四.... 小心下次仔仔唔俾你係屋呀. 不過大家都鍾意上電腦堂就好啦, 甘我可以推曬俾+1寫 BLOG

    回覆刪除
  3. Olive 唔係小克咩?唔係老婆去公幹咩? [版主回覆01/04/2008 14:07:00]無錯呀OLIVE = 小克 = 老婆 =豬仔媽... 依家去左工幹, 今晚終於可以返屋企.

    回覆刪除
  4. SORRY!明白晒... [版主回覆01/04/2008 15:23:00]...攪到妳頭都大埋真係唔好意思呀. 點呀你, 天氣凍呀, 記得著夠衫呀, 你知你怕凍架啦.

    回覆刪除
  5. 多樂菲: 我哋講下笑咋 豬豬 :我對妳一片真心,你叫哥哥唔好唔比花爺爺入屋呀, 唔係佢無得代我鍚妳呀  (金毛飛大哥) [版主回覆01/04/2008 15:24:00]唔緊要喎, 多樂菲係好姐妹黎架, 佢都係關心我地 金毛飛大哥, 唔好好再到處留情啦, 度度都話鍾意狗, 但係你都唔出得街威...甘樣落去, 我地係唔會有結果架...唉...豬豬

    回覆刪除
  6. >不過大家都鍾意上電腦堂就好啦, 甘我可以推曬俾+1寫 BLOG 係咪MADAME O 講呢? 真係睇到頭暈 [版主回覆01/04/2008 15:21:00]好明顯係MADAME O蛇王上黎回覆留言啦...

    回覆刪除
  7. 我只係講過對豬豬同美麗一片真心咋嘛  韋小寶都有七個老婆, 我暗戀兩隻美少女咁多啫 [版主回覆01/04/2008 21:56:00]乜你甘唔專一架. 係呢你幾時先可以出黎一齊玩呀

    回覆刪除
  8. 你講我定花爺爺呀? 我都成3個幾月無見佢老人家 [版主回覆01/05/2008 09:50:00]我緊係講金毛飛啦, 聽你大名幾年都未見過你條尾... 你既全名係傳說中既金毛飛呀.

    回覆刪除
  9. 真係宜得搶佢返屋企呀! 好嬲呀! [版主回覆01/06/2008 22:13:00]都唔知點幫佢... 狗狗都應該有佢地既社交架.

    回覆刪除
  10. 我都明佢姐姐好忙 ...... 算了吧! [版主回覆01/07/2008 18:47:00]minnie cooper媽同白小姐咪一樣職業一樣要返教會. 只係差在放狗狗係第幾位同埋點對隻狗law

    回覆刪除
  11. 大狗始終有分別, 長假咪可以帶佢出車, 又或是哥哥返嚟就實同佢去街。 姐姐係好投身果種人 ...... [版主回覆01/07/2008 20:28:00]你諗下係咪真係次次長假可以出車. 香港居住環境的工作時間真係苦了狗狗.

    回覆刪除
  12. 佢姐姐每由北角返沙田來回、未計放學有時去葵芳同唔同地方開會, 朝6點半踩到晚上, 早返屋企果日抑係病或者係要改簿, 唔攰至奇 我諗佢有掛

    回覆刪除