2007年10月29日 星期一

廣角鏡還有另一個用途

事緣blog主又要出差,又事緣星期天仔仔豬豬出城約左其他狗狗social下,結果影左張相,未經擁有者同意先在下面貼出來

冇錯la,紅色帶果隻就係朋友仔,其實係個幾月前朋友好心在村後的一胎狗仔中取去領養的嘟嘟,佢實際只有五六個月大,不過我睇到張相嚇左一驚,點解咁大隻,同仔仔一樣大?

我個心諗到個原因,可惜張相的EXIF資料清除左,唔知拍攝時用的鏡頭焦距,惟有當自己O岩la。

睇下下面兩張相:

你估個波有幾大?驟眼睇落去,佢比起後面架巴士還要高,真係一個大波,不過若果數下地面的階磚,你會發覺直徑都係三個階磚左右,果種階磚八吋一塊,咁個波最大只不過兩呎直徑,點解睇起黎咁大?

查實上面第一張相係用14mm超廣角鏡在D70上影,計番比律,乘1.5,相當於135機的21mm左右,第二張就係同一個14mm鏡放在全片幅的FM2菲林機影同一景的結果,14mm或21mm是超廣角或起碼廣角的鏡頭,一般來說,若果你架相機有變焦你幾時會推到最wide的一邊呢,我自己就百份之九十九時間是用大家照大合照時人太多自己又唔想走遠D所以推wide架機黎影,我估好多其他人都係好似我咁用wide angle的,這個用法其實係廣角鏡的一個主要用途,就是把最多的東西納入畫面內,直覺上,我估好多人都好似我咁用最wide的一端去影風景的。

就好似下面兩張相咁,只要站在街角,就可以把附近的建築物都拍下來。

但是,廣角鏡還可以有別一個表現手法,睇下相先:

朶花係咪好大呢?好似用微距影的,不過又不是,實際是用超廣角鏡影的,超廣角鏡的特色是背景的景物好縮到好細,所以背景包含好多畫面,就如我們一般用廣角鏡的用法一樣,不過,非常接近的物體又不會縮細,所以上面的黃花很大朶的佔去大部份畫面,這種前景大而後景細的效果,我們叫做強他的透視效果,會把前景從後景中分出來。

所以,這些廣角鏡要好小心用,因為會造成不舒服的變形,就像下面的黑仔的腳大得令人不舒服呢:

好了,回頭說第一張嘟嘟的相了,我估計當時影的是用24mm廣角端來影的,由於嘟嘟靠近鏡頭,所以是前景,因而比較遠作背景的仔仔放大率大,變成兩隻狗狗差不大。如果相片的主人看到,不妨查查你原相的exif資料,告訴我們鏡頭那時的焦距是多少。

好了,下次好好的用你的相機的廣角端來拍出一些效果特別的照片吧,不要老是以為推wide就只是想影多一點的場景呢。

12 則留言:

  1. http://hk.myblog.yahoo.com/jw!RSLhzmCQGRu2HjpfoUhIBd8 - 收養他吧....請快

    回覆刪除
  2. 您d相好靚~~好專業呀!(羨慕中... ) 用廣角鏡拍的東西真的很有氣勢的! [版主回覆10/30/2007 08:53:00]我以前都認為廣角鏡是影大景才有用的,後來才發現其實用來表現個別物件有其獨特的地方,因此在這裡跟大家分享。 但影建築物都有一定難度,好似下面張伯大尼古教堂咁,因為相機仰向上影,誇張的透視就將它做成船頭效應,睇你鍾唔鍾意啦,但作為建築物攝影就唔合格了,這個時候要用另一種移軸鏡頭來影才不會變形,又或者用photoshop執番正佢都得。有機會再講。  

    回覆刪除
  3. freedogsjanny: cannot open the link lamlamb: pls email me the original of dodo with sonson (dodo's head is v.big one) to this email ocoy1234@yahoo.com.hk still in site. missing cats n dogs at home. hope can kiss them tonight.

    回覆刪除
  4. 影相真係有好多學問呀... [版主回覆10/30/2007 22:43:00]口水多過茶又係咁影,大家唔聲唔聲都係咁影,不過我專業係物理,對依D光學有關的東西就會扮專家

    回覆刪除
  5. o尋日丁丁回覆o左oscar,不過唔知點解禁完儲存都冇顯示出o黎. 星期三你返公司我燒隻碟俾你啦, 一次過俾曬d相你~ 嘟嘟話:下次再約過去玩丫   [版主回覆10/31/2007 10:52:00]我返左公司, 係個位度等緊你燒俾我 嘟嘟, 隨時候命同你再玩過.

    回覆刪除
  6. 那是一隻跟仔仔差不多的bb狗, 5個月大, 洛威cross, 星期四要人道毀滅

    回覆刪除
  7. http://hk.myblog.yahoo.com/jw!RSLhzmCQGRu2HjpfoUhIBd8 -

    回覆刪除
  8. 其實張相係用 46mm 影ka. 我諗係同當時企位有關嘅. 當時嘟嘟咁驚, 点會肯拍住仔仔影相呢 張相其實借位影ka 渣.     當時嘟嘟離仔仔應該有以下咁遠...... 呢張相send咗email 俾你地, 其他相由於數量龐大, 俾多1-2日我整理下啦.      [版主回覆10/30/2007 22:41:00]46mm又絕對不是廣角鏡,是準標鏡的範圍,不過都做到這種透視錯角,又真係好高巧技。

    回覆刪除
  9. 我都成日去銅鑼灣經過舊石頭,仲成日踏下佢哈哈 [版主回覆10/30/2007 22:36:00]個波波真身係好細

    回覆刪除
  10. http://hk.myblog.yahoo.com/my-doggies go check out AB mum 's blog!!

    回覆刪除
  11. 影相真的是一門高深的學問 [版主回覆10/30/2007 22:35:00]噢,絕不高深,現在數碼攝影這麼流行,每人的手機就可以影相了,工多藝熟,並不深奧。

    回覆刪除
  12. 5538 : HAPPY HALLOWEEN !                        

    回覆刪除